Στο θέατρο Κωτσόπουλου στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ εκδήλωση που διοργάνωσε ο Ορειβατικός Σύλλογος Χαλκίδας και ο Ορειβατικός Σύλλογος Στενής.Για μια ακόμα φορά η παρουσία ανθρώπων του Δήμου μας ήταν εντυπωσιακή.
Λόγω του προχωρημένου της ώρας που τελείωσε ο διάλογος(μετά τις 0:30 δεν ήταν δυνατή η προβολή του ντοκιμαντέρ "Εμείς είμαστε ο άνεμος" - Somos el viento για την αντιμετώπιση που έχουν φτωχοί μεξικανοι από την επέλαση των αιολικών πολυεθνικών εταιριών στο τόπο τους.
Λόγω του προχωρημένου της ώρας που τελείωσε ο διάλογος(μετά τις 0:30 δεν ήταν δυνατή η προβολή του ντοκιμαντέρ "Εμείς είμαστε ο άνεμος" - Somos el viento για την αντιμετώπιση που έχουν φτωχοί μεξικανοι από την επέλαση των αιολικών πολυεθνικών εταιριών στο τόπο τους.
Συμμετείχαν οι συλλογικότητες:
Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Χαλκίδας
Φυσιολατρικός Σύλλογος Στενής "Η Δίρφυς"
Εταιρεία Περιβάλλοντος Κύμης
Περιβαλλοντικός Σύλλογος Ερέτριας " Ο Αχινός"
Ενεργοί Πολίτες (Η Μέδουσα)
Σύλλογος ΣΙΔΕΡΙΤΗΣ-για την προστασία της Φύσης και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Ομάδα για τη διάσωση υδροβιότοπου ΚΟΛΟΒΡΕΧΤΗ
Φυσιολατρικός Σύλλογος Στενής "Η Δίρφυς"
Εταιρεία Περιβάλλοντος Κύμης
Περιβαλλοντικός Σύλλογος Ερέτριας " Ο Αχινός"
Ενεργοί Πολίτες (Η Μέδουσα)
Σύλλογος ΣΙΔΕΡΙΤΗΣ-για την προστασία της Φύσης και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Ομάδα για τη διάσωση υδροβιότοπου ΚΟΛΟΒΡΕΧΤΗ

Απο το Δήμο μας συμμετείχαν ο Δήμαρχος Γιώργος Ψαθάς,η επικεφαλής της αντιπολίτευσης Τζοβάνα Γκόγκου,ο Αντιδήμαρχος Πέτρος Κορώνης ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας της Στενής Γρηγόρης Παπαγεωργίου.Και οι τέσσερις τοποθετήθηκαν και για μια ακόμα φορά διατράνωσαν ότι οι ανεμογεννήτριες δεν θα περάσουν.Συμμετείχαν επίσης ο πρόεδρος των Ψαχνών Μιχάλης Καλαβρής,καθώς και οι Δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης Βασίλης Σιμιτζής και Κώστας Πνευματικός.
Έγινε εκτενής ανάλυση του προβλήματος από τον πρόεδρο του Ορειβατικού Συλλόγου Χαλκίδας Τάσο Μπαλτά με την ακόλουθη σειρά:
Ανάλυση των προβλημάτων που δημιουργούν, η εικόνα της περιοχής με την μη αναστρέψιμη καταστροφή από την εγκατάσταση τους.
Ποιες εταιρίες έχουν αιτηθεί τα έργα και ποιοι ωφελούνται τελικά από την εγκατάσταση τους.
Η ανάγκη προστασίας ευαίσθητων οικολογικών συστημάτων και η σχέση με την ποιότητα της ζωής μας.
Πρακτικές αντιμετώπισης συζήτηση για μια βιώσιμη λύση για εμάς και για τις επόμενες γενιές.
Ποιες εταιρίες έχουν αιτηθεί τα έργα και ποιοι ωφελούνται τελικά από την εγκατάσταση τους.
Η ανάγκη προστασίας ευαίσθητων οικολογικών συστημάτων και η σχέση με την ποιότητα της ζωής μας.
Πρακτικές αντιμετώπισης συζήτηση για μια βιώσιμη λύση για εμάς και για τις επόμενες γενιές.
Ακούστηκαν πολλές απόψεις.Πολλοί ομιλητές πήραν το λόγο η έκφρασαν την αποψή τους μέσα απο κοινωνικά δίκτυα:
Αγις Θεοδωρίδης
Αγις Θεοδωρίδης
Αντι-ΒΑΠΕ ναι, αλλά όχι με τους όρους του εθνικισμού, του τοπικισμού, της συνωμοσιολογίας, της αποσιώπησης της οικολογικής κρίσης και της αντικαπιταλιστικής κριτικής.
Ήμουν χθες στην εκδήλωση ενάντια στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών στη Δίρφη. Είναι απολύτως θετικό ότι ένας κόσμος από τις τοπικές κοινωνίες εξεγείρεται ενάντια σε γιγάντια και αμφισβητήσιμα σχέδια που επιβάλλονται κάθετα, χωρίς καμία συζήτηση και εν τέλει με τη βία. Τα θέματα όμως που ανακύπτουν είναι πολλά. Βασικά το ζήτημα μπαίνει μερικά, ο καπιταλισμος αποσιωπάται από πολλές συζητήσεις, μοιάζει μάλιστα πολλές φορές η πρόταση να είναι τα πράγματα να μείνουν ως έχουν με το κυρίαρχο ενεργειακό μοντελο. Ο εθνικιστικός λόγος και ο τοπικισμός πολλές φορές ξεχειλίζουν. Είμαι κι εγώ ενάντια στα βιομηχανικά αιολικά παρκα (όχι βέβαια συλλήβδην ενάντια στην αιολική ενέργεια) αποτελούν τη νιοστή ανορθολογική λύση του καπιταλισμού μπροστά στο οικολογικό αδιέξοδο στο οποίο οδηγεί η δική του λογική. Θεωρώ όμως καταρχήν απολύτως λάθος την ηγεμόνευση των τοπικών κινημάτων από το λόγο των αρνητών της κλιματικής αλλαγής από ανθρωπογενείς αιτίες και είναι αυτό που συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις. Θεωρώ επίσης ότι οι αρνητές της κλιματικής αλλαγής χρησιμοποιούν κι εκείνοι ένα δογματικό λόγο που θέλει να περνιέται ως η μοναδική επιστημονική αλήθεια. Προσωπικά τους θεωρώ κομμάτι του κυρίαρχου σήμερα συμωμοσιολογικού λόγου ο οποίος απορροφά και αποδυναμώνει τις κοινωνικές αντιστασεις. Η θέση μου είναι ότι σε αυτό το στάδιο του αγώνα θα πρέπει να χρησιμοποιούμε δευτερευόντως το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής του πλανήτη και πρωτίστως την έννοια της οικολογικής κρίσης των ανθρώπινων κοινωνιών. Το ζήτημα δηλαδή του άνθρακα, των εξορύξεων, των γιγάντιων υδροηλεκτρικών, της μόλυνσης του περιβάλλοντος, της λεηλασίας της φύσης, της εκβιομηχάνισης της αγροπαραγωγης, της ανάγκης μετάβασης σε μια οικολογική κοινωνία μπαίνει ούτως ή άλλως ασχέτως του ζητήματος της κλιματικής αλλαγής. Αυτό που αποσιωπά δηλαδή η ρητορική των αρνητών της κλιματικής αλλαγής και σε αυτό δεν μπορούμε να κάνουμε πισω είναι ότι ανεξάρτητα από τη σύνδεση των εκπομπών άνθρακα και της χρήσης των ορυκτών καυσίμων με την κλιματική αλλαγή, ο μεγάλος περιορισμός της χρήσης ορυκτών καυσίμων αποτελεί πρωτεύοντα στόχο κάθε πολιτικής πρότασης για ριζικη αλλαγή του ενεργειακού μοντέλου που κυριαρχεί. Αυτό που προπαγανδίζουν ρητά ή υπόρρητα πολλοί που εμφανίζονται ως ηγήτορες του κινήματος ενάντια στις ΒΑΠΕ είναι το αντίθετο. Μέσα σε όλα αυτά αν προσθέσουμε το έντονα εθνικιστικό και τοπικιστικό περιεχόμενο του λόγου τους θεωρώ ότι παρά την κατάχρηση της λέξης αντίσταση που κάνουν αποτελούν την τροχοπέδη αυτή τη στιγμή στη δημιουργία ενός πραγματικού κινήματος αντίστασης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.